Jantar z mojej wyobraźni.

Jantar z mojej wyobraźni.

środa, 12 marca 2014

Jantar contra A. Jantar contra Jantar i Słońce

Moja powieść nosi tytuł "Jantar i Słońce". Jedna z recenzentek czy osób osób przeprowadzających ze mną wywiad zapytała mnie czy ma ten tytuł coś wspólnego z Anną Jantar- nasza ikoną piosenki z lat 70 ubiegłego wieku. Jakież było moje zdziwienie na takie porównanie. Pisząc swój tekst w ogóle nie myślałam o tej piosenkarce. Teraz czasem wspominają o niej w TV w związku z nadchodząca rocznicą jej tragicznej śmierci i obrazują to piosenka "Tyle słońca w całym mieście". Jej nazwisko- Jantar nie było prawdziwe, był to pseudonim artystyczny, gdyż jednemu z producentów jej żółta koszulka , w której ja zobaczył skojarzyła się z bursztynem. I tu zaczyna sie jedyna analogia . Moja Jantar otrzymała to imię na część pięknej i malowniczej nadmorskiej miejscowości Jantar i oznacza bursztyn.



Moja bohaterka też związana jest z morzem romantyczna miłością

Brak komentarzy: